تقدیر از بانکداران برتر و بازاریاب برتر کشور در استان گیلان

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با حضور در جمع مسیولین شعب و دوایر مدیریت شعب استان گیلان ، پس از تقدیر از عملکرد خوب همکاران استان گیلان و کسب رتبه سبز در 6 دوره پایانی ارزیابی عملکرد شعب بانک؛ تشکر و تقدیر از بانکداران برتر و شعبی که به ارتقای درجه نایل شده اند، همچنین بازاریابان برتر مدیریت؛ افتخار و سربلندی ، عملکرد مطلوب مدیریت را به تلاش این همکاران منوط دانسته و خواستار استمرار این روند در جذب منابع ، کاهش قیمت تمام شده پول و در کل سربلندی استان در پایان سال 97 شد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با حضور در جمع مسیولین شعب و دوایر مدیریت شعب استان گیلان ، پس از تقدیر از عملکرد خوب همکاران استان گیلان و کسب رتبه سبز در 6 دوره پایانی ارزیابی عملکرد شعب بانک؛ تشکر و تقدیر از بانکداران برتر و شعبی که به ارتقای درجه نایل شده اند، همچنین بازاریابان برتر مدیریت؛ افتخار و سربلندی ، عملکرد مطلوب مدیریت را به تلاش این همکاران منوط دانسته و خواستار استمرار این روند در جذب منابع ، کاهش قیمت تمام شده پول و در کل سربلندی استان در پایان سال 97 شد.

محمد حسن مرادی با اعلام اینکه NPL  مدیریت گیلان در مقایسه با رقم کل بانک خوب است افزود: این میزان شایسته این مدیریت نبوده و نیازمند تلاش بیشتر است و باید با تلاش همکاران در برگشت منابع تسهیلات اعطایی به خوبی عمل کنید.

وی رویکرد بانک در سال 97 و سالهای آتی منتهی به 1400 را ، حمایت ویژه از بافت فرسوده عنوان کرد و افزود: حمایت از بافت فرسوده از اولویتهای دولت بوده و بانک مسکن نیز بعنوان یک بانک دولتی وظیفه خود را در این خصوص به عنوان برآیند نظر کارشناسی ایفا می کند.

مدیر امور طرح و برنامه تاکید کرد: از سازندگان حرفه ای حمایت کنیم و آنها را به سمت ساخت واحدهای میان متراژ متناسب با نیاز بازار سوق دهیم ، زیرا این وظیفه ی ماست تا جامعه را به سمتی هدایت کنیم که محصولی متناسب با نیاز بازار تولید کند و از طرفی هم نگرانی وصول تسهیلات پرداختی را نداشته باشیم.

مرادی ، یکی از اساسی ترین نقاط ضعف برنامه ریزی ها  را عدم تکرار و ملکه شدن آن در ذهن ها دانست و خواستار ضرورت تکرار اهداف بانک در افق 1400 توسط تمامی کارکنان شد و اظهارداشت: درخواستها و اقداماتی که در راستای رسیدن به این اهداف می باشند نیازمند تسریع بوده و امتناع از انجام درخواستهای مغایر با اهداف موردنظر است.

وی در ادامه با اشاره به سند چشم انداز بانک و اهمیت موضوعات پرداخته شده در آن توصیه های لازم را متذکر شد و افزود: افزایش بهره وری یک بحث کلی در نظام اداری و بروکراتیک ایران است که این موضوع نیازمند تقکر بیشتر و اقدامات موثر تر ی می باشد.

مرادی با طرح این سوال که چرا بهره وری در ایران پایین است و تاکید بر این موضوع که اگر حس مالکیت را در خصوص سازمان به رسمیت بشناسیم عملکرد بهتری خواهیم داشت ؛ گفت: ایران کشوری است که منابع نفت و گاز به اندازه تامین چندین سال کل دنیا را دارا می باشد همچنین دارای معادن سرشار از اکثر عناصر موجود در جدول مندلیوف بوده و در کنار آنها نیروهای کار جوان و با هوش متوسط را نیز در اختیار دارد، اما به دلیل مشکل در مدیریت این منابع،  نیروهایی را به کار می برد که برآیندشان صفر بوده و نیروهای دیگر را خنثی می کنند .

وی با اشاره به اهمیت ارایه پیشنهادات سازنده از سوی کارکنان افزود: در بحث بهره وری،  استفاده از نظام پیشنهادات موضوعی حایز اهمیت است زیرا  موجب راه اندازی یک جریان اطلاعاتی رفت و برگشت در سازمان می شود و بسیاری از تصمیمات اساسی با همین پیشنهادات جزیی شکل خواهد گرفت.بنابراین باید فضایی فراهم نماییم که همچنان شاهد تحقق این شرایط در سیستم بانک باشیم.

مرادی با بیان نتایج تحقیق انجام شده در خصوص رضایتمندی مشتریان از بانک مسکن خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد که رضایتمندی مشتریان نسبت به قبل کمتر شده که این امر شاید به دلیل ارایه محصولات جدید و یا عدم درک صحیح همکاران و مشتریان از بخشنامه های اخیر بانکی می باشد.

وی با ارایه آماری از تعداد متقاضیان در صف انتظار استفاده از تسهیلات با سپرده مسکن یکم افزود: با احتساب تعداد مراجعین به شعب در زمان تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات " که شامل خریدار و فروشنده واحد مسکونی می باشد" ، اگر فضای شعب ، نوع برخورد و پاسخگویی به نیاز مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن صورت پذیرد  تا موجب شود مشتری احساس کند که بانک مسکن بانک همراهی است  و با روی گشاده در خوشحالی مشتری از صاحب خانه شدن، سهیم است؛ سایر خدمات خود را نیز از این بانک خواهد گرفت.

مرادی خاطرنشان کرد: طراحی محصول علم است ، اما آسیب آن ماندگاری پایین محصول است که به سرعت توسط رقبا الگو برداری خواهد شد. در نتیجه آرامش دادن به مشتری حتی در بحث وصول مطالبات که بحران بعدی بانک است،  موجب می شود تا رابطه بلند مدت ما با مشتری استمرار یابد.

وی ارزیابی عملکرد را وسیله ای برای رسیدن به هدف بهره وری اعلام کرد و افزود: هر چیزی که اندازه گیری شود رشد پیدا می کند ، از زمانیکه ارزیابی عملکرد مطرح گردید، حرکت روبه جلو بیشتر شد ، که البته این امر نباید تنها در جهت بزرگ نمودن آمار و ارقام ها  باشد  بلکه هدف رشد سازمان است .

مشاور مدیرعامل در امور منابع انسانی نیز با حضور در این نشست ، ضمن تشکر از عملکرد شایسته همکاران این مدیریت ؛ هدفگذاری را یکی از سرمایه های ارزشمند بانک مسکن عنوان و خاطرنشان کرد: در ارزیابی عملکردهای دوره ای این هدفگذاری به صورت مجازی، ذهنی ، شعاری و صرفا با بازخورد بیرونی نبوده ، بلکه این هدفگذاری و برنامه ریزی عملیاتی در تمامی شعب کشور نهادینه شده و تمامی کارکنان به اهدافشان اگاهی کامل دارند.

حمید رحمتیان با اشاره به  عدم اطمینان از به بارنشستن موضوع ارزیابی عملکرد در ابتدای طرح؛ اظهار داشت: برنامه ریزی یه کار بزرگ بوده و نیازمند صبر و پی گیری و استمرار می باشد و اکنون پس از 4 سال برگزاری مجامع فصلی ارزیابی عملکرد جز برنامه های روتین بانک شده است.

وی افزود: بحث سودآوری و فکر سوداور بودن شعبه ، استان و بانک از جمله مقوله هایی بوده که در قالب تفکرات و ایده آلهای ذهنی متصور می شده و اکنون با نهادینه شدن اهداف، هر شعبه سودآور شدن ، ارزیابی عملکرد خود و روزآمد شدن امار  را در اولویت برنامه های کاری خود قرارداده است.

مشاور مدیرعامل بحث بهای تمام شده پول را مختص سازمانهای تولیدی دانست و افزود: برای محاسبه سود در شرکتها و سازمانهای تولیدی از حسابداری صنعتی جهت برآورد قیمت تمام شده بهره  خواهند گرفت؛ اما دست یابی به قیمت تمام شده در بانک، بعنوان یک سرمایه محسوب می شود.

مدیر شعب استان گیلان نیز در این نشست با ارایه گزارش عملکرد استان سهم جمعیت استان گیلان در کشور را 17/3 درصد اعلام کرد و افزود این مدیریت با دارا بودن 50 شعبه دارای رتبه دوم در مانده منابع استان ، بهترین درصد تحقق در سهم منابع از منابع استان، کمترین ریسک اتکا به منابع دانه درشت در کشور است.

حسن نوروزی  با اشاره به روند افزایش منابع ، بهبود روند وصول مطالبات ، بهای تمام شده و خدمات الکترونیک  خاطرنشان کرد: تمامی این آمارها نشان دهنده حل خوب استان است .

وی رعایت اصول مشارکت و مشورت و بهره گیری از خرد جمعی در کار گروه های تخصصی این مدیریت و طراحی سامانه های گوناگون در جهت اخذ اطلاعات و آمارهای دقیق تر و رصد نقطه ای عملکرد هر یک از کارکنان استان را از عوامل موفقیت استان دانسته و افزود: رشد سپرده های مدیریت در چند سال اخیر هم نشان از سیاستها و ابزارها  و خدمات خوب بانک و تلاش جمعی همکاران خوب استان بوده است. اما پرتفوی تسهیلاتی ما پاسخگوی نیاز متقاضیان منطقه نیست و اگر سیاستها پاسخگو باشد توان همکاران ما بالاتر از سایر بانکها خواهد بود.

مدیر شعب استان گیلان در راستای ارتقا عملکرد استان پیشنهاداتی چون ، افزایش سهم بودجه و پاداش در اختیار مدیر نسبت به سایر دریافتی ها در جهت انگیزش عملکرد کارکنان ، بازنگری و بهینه سازی نظام پاداش، اصلاح ساختارهای مدیریت  و شعب، رفع اشکالات سیستم آماری علی الخصوص در حوزه مطالبات غیر جاری، مجوز افزایش تعداد بازرسان مدیریت گیلان و ساماندهی نیروی های  شرکتی را ارایه نمود.

نوروزی پس ارایه آمار عملکرد استان گیلان، برنامه های آتی مدیریت را تشریح کرد و افزود: بهبود روشها و ارتقای کمی و کیفی شاخص ها با اهتمام بیشتر بر رفع نقاط ضعف استان، توانمد سازی بیشتر کارکنان و ایجاد آمادگی برای رویارویی با شرایط خاص بازار کسب و کار ، روان سازی انجام امور و توسعه فعالیت ها ، حداقل سازی بندهای ابلاغی بازرسی و حسابرسی ، تقویت تکریم ارباب رجوع در جهت افزایش رضایتمندی کارکنان و مشتریان و فعالسازی نظام پیشنهادات و توجه بیشتر به این مقوله از برنامه های آتی این مدیریت می باشد.

در پایان این نشست از آقای فرج ا... سیقی – ریاست محترم شعبه مرکزی انزلی، آقای اسماعیل خندان – ریاست محترم شعبه دکتر معین استانه اشرفیه و آقای حسن هژبر یوسفی – ریاست محترم شعبه مطهری رشت بعنوان بانکداران برتر بانک مسکن در سال 96 با اهدا تندیس و لوح تقدیر قدردانی شد .

همچنین آقای عباس سهرابی – ریاست محترم شعبه دانای علی رشت بعنوان بازاریاب برتر کشور به همراه بازایابان برتر مدیریت آقایان جابر غلامی – احسان علیدوست – امیر مظفری – عامر اسدالهی – رضا ریسمانتاب – یاسر مهر علی و محمد صادق یحیی پور  مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

Last Updated 1397/3/31