خبر جشن 1000 میلیاردی 22 بهمن رشت

سیاست جذب منابع سپرده ای از جمله هدف های بسیار مهم و توسعه ای هر بانک است. در واقع بر پایه فعالیتهای شعب بانکهاست که آنها می توانند سپرده های مردمی را جذب نموده ، نفوذ خود را در بازار پولی کشور توسعه داده، سهم خود را از این بازار ارتقای بخشیده و بدینوسیله ضمن فراهم کردن امکان دسترسی مردم به بانک برای دریافت خدمات بانکی، منابع مالی خود را برای انجام فعالیتهای برنامه ریزی شده به گونه ای تجهیز و مدیریت نمایند که بقا و ماندگاری بانک را در بازار پولی کشور بیش از پیش تثبیت نماید.

سیاست جذب منابع سپرده ای از جمله هدف های بسیار مهم و توسعه ای هر بانک است. در واقع بر پایه فعالیتهای شعب بانکهاست که آنها می توانند سپرده های مردمی را جذب نموده ، نفوذ خود را در بازار پولی کشور توسعه داده، سهم خود را از این بازار ارتقای بخشیده و بدینوسیله ضمن فراهم کردن امکان دسترسی مردم به بانک برای دریافت خدمات بانکی، منابع مالی خود را برای انجام فعالیتهای برنامه ریزی شده به گونه ای تجهیز و مدیریت نمایند که بقا و ماندگاری بانک را در بازار پولی کشور بیش از پیش تثبیت نماید.

با توجه به تشکیل باشگاه شعب 1000 میلیارد ریالی  بانک مسکن از سال 1393 تا کنون ، بر آن شدیم تا در جهت افزایش تعداد اعضای این باشگاه ، با سومین شعبه 1000 میلیارد ریالی استان گیلان به گفتگو پرداخته و از دلایل موفقیت آنان آگاه شویم .

 1-جناب آقای علیدوست ، لطفا" توضیحاتی را در ارتباط با سوابق شعبه ( درجه شعب، سال افتتاح شعبه و تعداد پرسنل شعبه ) ارایه دهید؟

شعبه 22 بهمن رشت در تاریخ 28/3/78 افتتاح شده در حال حاضر با درجه 2 الف با 15 نفر پرسنل مشغول فعالیت می باشند .

2-با توجه به رشد منابع شعبه و گذشتن از مرز 1000میلیارد ریال، موفقیت کسب شده را ناشی از چه اقداماتی می دانید؟

چند عامل در فرایند گذشتن از مرز 1000 میلیارد موثر بوده اند :

-ابتدا تبیین این هدف مهم برای همکاران و حساس نمودن همه انها به روند تغییرات منابع به دلیل اهمیت ویژه ای که تامین منابع برای کل بانک دارد .

-تعیین هدف فراتر از موارد تعیین شده از جانب مدیریت محترم در ابتدای سال و رصد نمودن تغییرات منابع در هر روز .

-استفاده از خرد جمعی و کار تیمی و مشارکت همه همکاران در جذب منابع و مهمتر از آن جلوگیری از خروج انها

- در صورت مواجهه با خروج سپرده ، علت یابی و پیگیری دلیل خروج

- بازاریابی مستمر و تقسیم امور بازاریابی بین همکاران و مشارکت دادن آنها در این امر مهم چه بازاریابی درونی و چه بیرونی

-استفاده موثر از ابزار های در اختیار شامل طرح های انواع سپرده ها با برجسته سازی و آشکار سازی اهمیت این طرح ها و ایجاد جذابیت برای مشتریان به منظور افزایش قدرت رقابت پذیری با ابزارهای سایر بانکها

- ایجاد وفاق و همدلی بین همکاران ، تکریم ارباب رجوع و عدم بی تفاوتی نسبت به خواست و سلایق مشتریان

3-چه رویکردی برای دستیابی به اهداف در بخش جذب منابع دارید؟

در اولویت امر برنامه ریزی با شناخت ابزارهای تامین مالی ( در اینجا جذب سپرده ) و نقاط قوت و ضعف بانک با تکیه موثر بر ابزارهای پر قدرت و رقابت پذیر در کنار نهادینه سازی مشارکت عموم همکاران در این امر مهم ، استمرار بازاریابی درونی و بیرونی و توجه به انتظارات مشتریان و تلاش در جهت بهبود کیفیت ارایه خدمات و ... از اقدامات شعبه در جهت جذب منابع می باشد.

4-در حوزه ی تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مشتریان چه اقداماتی انجام داده اید؟

اگر خوب توجه کنیم همه انچه که یک سازمان و یا برند به دنبال تحقق و عینیت بخشی به آن است اجابت خواست مشتریان و خریداران خدمات است لذا در این راستا بمنظور اقدام عملی در این حوزه حداکثر تلاش شعبه بوده است که خدمات مورد انتظار ارباب رجوع با توجه به داشته ها در بهترین شکل ممکن ارایه گردد هر چند که بنا به ساختار دولتی بودن ، اجابت برخی از امور ناممکن میگردد لکن توجه به گفتار و تقاضای مشتریان ( خوب گوش دادن ) حتی اگر به نتیجه هم نرسد از فرایند ایجاد نارضایتی جلوگیری خواهد نمود .

5-با توجه به وجود خدمات ویزه و منحصر به فرد بانک ، در خصوص ادامه روند روبه رشد شعبه در جذب منابع چه تمهیداتی را اندیشیده اید؟

همانگونه که اشاره شد هدفگذاری در برنامه ریزی شعبه با اهتمام به ابزارهای پرقدرت و برجسته سازی خدمات ویژه و منحصر به فرد بانک است در این راستا ضمن آشنایی با خدمات سایر بانکها و رصد مداوم آنها ، بهره گیری از تبلیغات دهان به دهان و اشاعه خدمات و محصولات استراتژیک و رقابتی و بهره گیری از خرد جمعی و تجارت و دانش همه همکاران و قدتمند سازی باجه ها به پاسخگویی مناسب سعی بر آن شده است تا روند رو به رشد ما استمرار داشته باشد .

6-نقش کارکنان در کسب این موفقیت و همراه بودن کارکنان با اهداف شعبه را چگونه ارزیابی می کنید؟

منابع انسانی اگر همراه با اموزش و انگیزش لازم ترکیب گردند بی شک نقش بسزایی در موفقیت امور بانکی و اقتصادی ایفا مینمایند لذا اشاره میگردد همراهی ، همفکری و یک تیم بودن همکاران در کنار بهره گیری از دانش و تجارب مشار الیهم و استفاده بهینه و بهنگام از ابزارهای انگیزشی در تحقق اهداف بانک نقش آفرین خواهد بود . نکته اساسی این است که هر چند سازمان محصول تولید نماید تا زمانی که در بازار مصرف ارایه نگرددد عقیم خواهد ماند لذا نقش کارکنان در ارایه محصول به بازار هدف و شناسایی آنها ، اساسی و الاینفک می باشد .

7-خدمات بانکداری الکترونیک در رضایتمندی و جذب مشتریان چه تاثیری دارد؟

مطمیناً بخش عمده از فعالیت بانک متاثر از ارایه خدمات الکترونیک و استفاده از فن آوری های روز بمنظور صرفه جویی در وقت مشتریان و خرسند سازی آنان در بهره مندی از مزایای این ابزار می باشد . لذا همکاران شعبه با صرف وقت ضمن فعال سازی این قبیل از خدمات برای مشتریان و نیز اگاهی بخشی به استفاده کنندگان آنان ، شرایط را بگونه ای رقم زده اند که در حال حاضر از این پتانسیل بمنظور جذب بهینه منابع و افزایش در آمد های کارمزدی بهره گیری شده و شعبه از فرصت بدست امده ناشی از عدم حضور فیزیکی مشتریان ( بدنبال استفاده از خدمات الکترونیکی ) برای رتق و فتق سایر امور خود همانند پیگیری مطالبات استفاده بهینه کرده است .

 8-آیا شعبه برای حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید تصمیمی اتخاذ کرده است؟

 بحث پایدار سازی مشتریان قدیمی و استمرار حضور آنان در کنار جذب مشتریان جدید با استفاده از ظرفیت همین مشتریان قدیمی جزی برنامه های اساسی شعبه بوده و تلاش شده است با افزونی در کیفیت خدمات و نیز بالا بردن سطح رضایتمندی مراجعین از ظرفیت و پتانسیل سپرده گذاران قبلی برای جذب مشتریان جدید استفاده موثر گردد.

9-در حوزه بازاریابی چه برنامه و اقداماتی داشته اید؟

از ظرفیت کلیه همکاران در بحث بازاریابی استفاده گردیده علاوه بر تقویت انگیزه کارکنان و حساس نمودن آنان در حوزه بازاریابی داخلی که از اهمیت بسزایی برخوردار است شناسایی و کسب اطلاعات لازم از بازارهای فعال در حوزه مسکن شامل فروشندگان مصالح ساختمانی ، تاسیسات ، چوب و ... و حضور در مکانهای مورد نظر از برنامه های در حال اجرای شعبه میباشد .

10-ارزیابی شما از سیاستها و اهداف کلان بانک چیست؟

بدنبال حرکت بانک حول محور مسکن و حرکت روی ریل رسالت اصلی خود ، سیاستهای جدید بانک حول همین اهداف پیاده شده و زحمات اولیای بانک در تقویت ساختار بنیادی بانک که در درجه اولی مکانیسم تامین مالی است از کاهش ذخایر نزد بانک مرکزی گرفته تا کاهش نرخ تمام شده پولی و ایجاد صندوقهای سرمایه گذاری ، کاهش نرخ سود تسهیلات و ... همه و همه برای اینست که بانک در شرایط مواجهه با ریسکهای غیر قابل پیش بینی چه در دوره رونق و چه در دوره رکود ، ضمن مواظبت و صیانت از سرمایه بانک ، زیان عملیاتی خود را به حداقل کاهش داده و بعنوان بزرگترین بانک تخصصی کشور ، به نفوذ خود در بازار های هدف ادامه دهد .

11-در پایان اگر نظر یا پیشنهادی دارید ، بفرمایید؟

در پایان مراتب سپاس خود را از تک تک همکارانم و خانواده گرامیشان اعلام داشته ، از حمایتهای مجموعه مدیریت شعب استان گیلان که در شکل گیری این موفقیت سهیم بوده اند تشکر مینمایم
Last Updated 1396/2/25