تاکید بر اجرای طرح همت 2 با هدف رفع چالش وصول مطالبات در مدیریت شعب گیلان

همایش فصلی روسای شعب مدیریت استان گیلان برگزارشد

تاکید بر اجرای طرح همت 2 با هدف رفع چالش وصول مطالبات در مدیریت شعب گیلان

مدیر شعب استان گیلان در نشست فصلی روسای شعب و دوایر مدیریت که به منظور بررسی عملکرد 6 ماهه اول سال 96 این مدیریت و تقدیر از شعب برتر استان برگزارگردید با اشاره به اهمیت موضوع وصول مطالبات و تاکید بر اجرای صحیح طرح همت 2 بعنوان یک طرح منعطف با ارایه سیاست انگیزشی برای مشتریان و همکاران، بر آموزش صحیح همکاران و نظارت مستقیم مسیولین شعب بر نحوه وصول مطالبات و مذاکره همکاران با مشتریان تاکید و خاطرنشان کرد: در بررسی کارنامه ارزیابی عملکرد 6 ماهه اول سال 96 در مقایسه با دوره های گذشته،اولویت و اهمیت وصول مطابلات غیرجاری بیشتر از گذشته شده و افزایش وزن شاخصهای مربوط به سرفصل مطالبات طی دوره های ارزیابی عملکرد گویای این مهم می باشد.

مدیر شعب استان گیلان در نشست فصلی روسای شعب و دوایر مدیریت که به منظور بررسی عملکرد 6 ماهه اول سال 96 این مدیریت و تقدیر از شعب برتر استان برگزارگردید با اشاره به اهمیت موضوع وصول مطالبات و تاکید بر اجرای صحیح طرح همت 2 بعنوان یک طرح منعطف با ارایه سیاست انگیزشی برای مشتریان و همکاران، بر آموزش صحیح همکاران و نظارت مستقیم مسیولین شعب بر نحوه وصول مطالبات و مذاکره همکاران با مشتریان تاکید و خاطرنشان کرد: در بررسی  کارنامه ارزیابی عملکرد 6 ماهه اول سال 96 در مقایسه با دوره های گذشته،اولویت و اهمیت  وصول مطابلات غیرجاری بیشتر از گذشته شده و افزایش وزن شاخصهای مربوط به سرفصل مطالبات طی دوره های ارزیابی عملکرد گویای این مهم می باشد.

حسن نوروزی با اشاره به رتبه 6 کشور در ارزیابی عملکرد نیمه اول سالجاری و رتبه چهارم به لحاظ درصد شعبی که در منطقه سبز ارزیابی قرار گرفتند ، ضمن تقدیر از تلاش همه همکاران در سطح شعب و ستاد مدیریت خواستار تداوم این توفیقات در آینده شد.

وی افزود: با توجه به تکالیف تعیین شده در مجمع ارزیابی عملکرد تلاش خواهیم نمود تا ضمن بکارگیری راهکارهای موثر در سطح مدیریت و شعب با رویکرد حفظ  و ارتقای جایگاه  مطلوب در کلیه شاخصها،نسبت به جبران عملکرد در حوزه وصول مطالبات غیر جاری اقدام نماییم که در این رابطه تشریک مساعی کلیه همکاران در کلیه رده های شغلی مورد تاکید و انتظار است .

در ادامه این نشست مدیر شعب استان گیلان ضمن معرفی سند راهبردی 1400 هماهنگی و تنظیم برنامه ها و اقدامات شبکه بانکی بر اساس سند راهبردی 1400 را یکی از اصول مهم در انجام فعالیتهای آتی عنوان و خاطرنشان کرد:  سندی که می توان آن را به دلیل محوریت دانش ، تجربه و تخصص در تدوین و شکل گیری آن  بعنوان یکی از اسناد قابل اتکا و اطمینان سیستم نظام بانکی برای رونق فضای اقتصادی کشور به ویژه حوزه مسکن و ساختمان در سالهای پیش رو عنوان کرد به گونه ای طرح ریزی شده که ضمن همراهی بانک با اهداف کلان دولت در توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن، مسیری منطقی و واقع گرایانه برای حرکت بانک به سوی رشد و تعالی آن یعنی رهبری در ارایه خدمات تامین مالی مسکن در کشور و تبدیل شدن به بزرگترین بانک توسعه ای - تخصصی در منطقه را مشخص می کند ، که در این رابطه لازم است فرآیندها و ریز فرآیندها در تمامی سطوح وظیفه ای مشخص شوند و همکاران با اشرافیت کامل بر تکالیف و وظایفی که در قبال این سند دارند و با ایجاد فهم واحد و مشترک سعی کرده راهبردهای موجود در سند 1400 بانک را به نحو احسن پیاده سازی نمایند.

در پنل اول این همایش معاون مالی و فناوری مدیریت با ارایه گزارش ارزیابی عملکرد 6 ماهه شعب استان در نیمه نخست سالجاری با بیان آماردرصد سهم هر شعبه از کل منابع و نرخ رشد سپرده ها گفت: این مدیریت در جذب کل  منابع  با تحقق هدف 142 درصدی موفق به کسب رتبه 5 کشور و رتبه اول در مدیریتهای هم درجه شده است.

زهرا صداقت علی با اشاره به تثبیت رتیه سوم مدیرت گیلان در شبکه بانکی استان در شرایط نا برابر رقابتی بین بانکها از سهم 13 درصدی از کل منابع استان خبرداد و افزود: تمرکز و رویکرد بازاریابیها در حسابهای خاص نظیر حساب ممتاز ، صندوق مسکن یکم ، جوانان و ... منجر به تحقق بیش از 100درصد اهداف گردید و کاهش بهای تمام شده پول به 17/30 درصد را به دنبال داشته است.

وی کسب رتبه 6 بانک در ارزیابی عملکرد نیمه اول سال 96 توسط مدیریت گیلان را نیز مرهون  توفیق کسب شده توسط 35 شعبه استان که در منطقه سبز واقع شده اند دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مدیریت در 5 دوره پیاپی موفق به کسب جایگاه سبز شده، امیدواریم تا با ارتقای عملکرد و رفع مشکلات و تنگناهای موجود بتوانیم ضمن حفظ این موقعیت در ارتقای رتبه مدیریت گیلان در دوره های آتی نیز موفق باشیم.

در ادامه این نشست معاون مالی و فناوری مدیریت به بررسی عملکرد شعب در حوزه بانکداری الکترونیک پرداخته و با اشاره به کسب رتبه دوم کشور در شاخص  متوسط تراکنشهای ATM بر پرستاری به هنگام دستگاههای خود پرداز و کاهش ساعات خارج از سرویس بودن دستگاهها تاکید کرد و به ارایه راهکارها در جهت ارتقای عملکرد POS های فروشگاهی ، درصد استفاده کنندگان و کاربران از خدمات مجازی بانک و ... پرداختند.

در پنل دوم این مراسم  معاون اجرایی مدیریت به بررسی تکالیف مجمع ارزیابی عملکرد و ارایه راهکارها برای بهبود عملکرد در هریک از شاخصها پرداخت و بهبود شاخص های ریسک اعتباری و رعایت بهداشت اعتباری و اعتبارسنجی مشتریان ، بهبود شاخص افزایش درآمدهای کارمزدی نسبت به هزینه های پرسنلی ،تلاش در جهت کاهش پرونده های مطالباتی ، قراردادن پرونده های محاکماتی و اجرایی در دستور کار جدی مدیریت و شعب ،کاهش تعداد چک های برگشتی ، و کاهش تعداد سندهای ابلاغیه بازرسی از موارد قابل توجه شعب استان و مورد مطالبه مدیریت استان برشمرد .

سید محسن موسوی با تاکید بر امر وصول مطالبات و اجرای طرح همت 2 افزود: بهره برداری از حداکثر ظرفیتهای موجود در طرح همت تا پایان آذرماه ،پیگیری تمامی پرونده های مطالباتی در کلیه طبقات و تمرکز بیشتر بر روی پرونده های مشکوک الوصول ، معرفی بدهکاران کلان به دایره حقوقی و پیگیری وصول مطالبات ، پیگیری تخصصی پرونده های مطالباتی از سوی گروههای وصول مطالبات شعب ، پیگیری به موقع درخصوص گواهی های کسر اقساط و اقدامات لازم در جهت وصول مطالبات و صدور به موقع اخطار پرونده ها در اولویت فعالیتهای همکاران قرارگیرد.

در این نشست با رونمایی از سرود سازمانی بانک مسکن از 5 شعبه سیاهکل، بلوار شهید انصاری رشت، 22 بهمن رشت ، گلسار رشت و میدان بزرگ رشت که در بازرسی های انجام شده در 6 ماهه نخست سالجاری موفق به کاهش تعداد بندهای ابلاغیه شده بودند و همچنین از 35 شعبه برتر این مدیریت که موفق به کسب جایگاه سبز در ارزیابی عملکرد نیمه اول سالجاری گردیدند، تقدیر شد.

 

آخرین بروزرسانی 1396/9/27